§1 Stádia vývoje
Britské království, vládne královna Krsťa Veliká, jíž se zodpovídají jednotliví ministři podle následující tabulky:
1. | ministr financí | Tomáš |
2. | ministryně spravedlnosti | Lenka |
3. | ministr informací | Majkl |
4. | ministr vnitra | Marek |
5. | ministr obrany | Petr |
6. | ministr sociálních věcí | Drahna |
7. | ministr kultury | Zámin |
8. | ministryně zdravotnictví | Zuzka |
§2 Sledovanost
Cílem každého týmu je obohacovat širokou veřejnost svými zprávami z domova
či ze zahraničí a zaujmout tím co největší skupinu lidí. Množství lidí, které
tým svými zprávami zaujme, budeme označovat jako míru sledovanosti,
jednodušeji sledovanost. Sledovanost nabývá hodnot od 0% do 100%
a toto rozmezí nemůže nikdy opustit. Sledovanost je přímo úměrná kvalitě a
pravdivosti zpráv a množství zakoupené reklamy, které na tým upozorňují u
konkurence. Kvalitu a pravdivost zpráv určují vedoucí podle §13.
§3 Vydání
Zprávy, které tým veřejnosti předkládá (v písemné, zvukové či visuální
podobě), budeme označovat jako vydání. Vydání rozlišujeme podle
stádia vývoje týmu na:
§4 Závislost sledovanosti
Sledovanost je závislá na jednom jediném vydání, není závislá na počtu vydání.
§5 Zisk peněz za hry
Za každou dílčí hru, bude tým získávat peníze v miliónech Dunkátů (Dn)
v tomto pořadí od nejlepšího po nejhorší: 1 mil, 0.9 mil., 0.8, 0.7 a 0.6
miliónu Dn. Autor hry si vyhrazuje právo tyto hodnoty změnit v průběhu hry
(rozdíl mezi jednotlivými stupni úspěchu však vždy zůstatne konstantní).
§6 Cena vydání
Jedno vydání stojí jednotně 10 Dn pro všechny stádia vývoje.
§7 Změna stádia vývoje
Změna stádia vývoje není pro žádný tým během celé hry povinná. Vyšší stádium
vývoje přináší týmu vyšší zisky za jednotlivá vydání (a teoreticky zvyšuje
poptávku po reklamě), viz. §8. Stádium vývoje lze zvyšovat pouze z novin na rádio
a z rádia na TV. Není možné povýšit z novin
rovnou na TV. Povýšení stádia vývoje se realizuje nákupem prostředků (§8),
které jsou pro tento čin nezbytné (viz. §8). Na začátku hry má každý tým
půjčený od Dunbanky úvěr ve výši 1.5 miliónu Dunkátů, díky kterému
zakoupil prostředky na založení novinového nakladatelství (stádium 1) a
může rovnou vydávat. Před prvním povýšením stádia vývoje je nutné celý úvěr
Dunbance splatit. Dokud tým úvěr nesplatí, povinně splácí úrok 10%
z částky, které mu zbývá zaplatit (dluží‑li milión, zaplatí 100.000
Dn). Splátky se odvádí v čase určeném podle §16. Jakmile tým vlastní
všechny potřebné prostředky pro povýšení stádia vývoje, stádium vývoje se
automaticky v okamžiku zakoupení posledního prostředku zvýší.
§8 Prostředky(ceny jsou v miliónech Dn):
stádium vývoje | 1. prostředek | 2. prostředek | 3. prostředek | celkem | ||||
1. | Noviny(splácení dluhu) | budova | 1 Dn | tiskařský stroj | 0.3 Dn | tiskařská barva | 0.2 Dn | (1.5 Dn) |
2. | Radio | budova | 1.2 Dn | audio technika | 0.3 Dn | archiv hudby | 0.5 Dn | (2.0 Dn) |
3. | TV | budova | 1.5 Dn | video technika | 0.3 Dn | archiv filmů | 0.7 Dn | (2.5 Dn) |
§11 Cíl hry
Cílem hry je a vítězem se stane ten, kdo získá nejvíce procent celkové
sledovanosti, která se počítá jako aritmetický průměr sledovaností od
prvního dne po každý dílčí den. Mezi cíle hry nepatří získat co nejvíce Dunkátů
a jejich výše tedy nebude nijak započítána do celkového skóre.
§12 Zákon "Každý sleduje"
Pro každý den platí zákon Každý sleduje, který říká, že součet
sledovaností všech týmů za každý den musí dát 100%. Z toho specielně
plyne, že pokud pouze jeden jediný tým zveřejní svoje vydání (ostatní zapomenou
nebo se na to …), dostane tento tým automaticky 100% sledovanosti (i když
by kvalita a pravdivost jeho zpráv byla mizivá).
Zprávy by se měly většinou týkat informací z domova a ze zahraničí (viz.dále).
Tyto informace budou redaktoři týmů nacházet na specielně označených listinách rozmístěných po
celém objektu informačního dění i v jeho nejbližším okolí v průběhu
celého dne (objektem informačního dění rozuměj budovu Duncanu). Informace
na zmíněných listinách mohou a nemusí být pravdivé. Tým, který informaci
objeví, se stává jejím majitelem a má právo si ji vzít.
Informace
z domova se týkají jednotlivých vládních členů Británie (královny a
ministrů) a událostí z objektu informačního dění.
Informace ze
zahraničí se týkají tajných misí agenta 007, Jamese Bonda. Vzhledem
k tomu, že Britská veřejnost miluje J.Bonda a prahne po jeho dobrodružstvích,
budou tyto informace nejvíce ceněny a nejvíce ovlivní sledovanost vašich
vydání.
Výše sledovanosti je přímo úměrná kvalitě zpráv (forma, styl, poutavost, barvitost, přehlednost), jejich pravdivosti a objemu pravdivých a nových informací týkajících se misí Jamese Bonda. Na základě těchto faktů budou vedoucí stanovovat sledovanost jejich vydání.
Zdroj zpráv může být libovolný, nemusí být založen na informacích z listin (je legální použít informace z některého z minulých dnů z konkurenčních novin a trochu je vylepšit). Pokud někdo zveřejní nějaké nepravdivé informace o nějaké osobě, která je součástí informačního dění, může dotčená osoba podat na noviny trestní oznámení (ministerstvu spravedlnosti). Případem se pak bude zabývat Dunkanský soud a je možné vysoudit finanční odškodnění.
Z peněžního obnosu získaném za dílčí hry (podle §5) je již odečtena částka, kterou musí každý tým platit za informační zdroje (celodenní souhrn + online). Pokud tým nezveřejní žádné vydání a včas na to informační agentury upozorní, může požádat o vrácení těchto strhnutých peněz ve výši 200.000 Dn (správný čas na upozornění viz. §16).
Pravdivost zpráv lze ověřovat a informační agentury lze uplácet podle §18.
Cílem nákupu reklam u konkurenčních týmů je zvýšit sledovanost vašeho vydání a potenciálně tak zvýšit i zisk Dunkátů za vaše vydání. Reklama se kupuje v procentuelním množství, tzn. že prodávající tým nabízí 100% své reklamy a v nabídce uvede cenu za 1%. Kupující tým pak sdělí, kolik procent reklamy kupuje. Pokud součet všech zakoupených reklam od všech týmů přesáhne 100%, týmy se o reklamu rozdělí ve stejném poměru jako žádaly, takže dohromady nakoupí pouze 100%. Samozřejmě pak kupující tým zaplatí za reklamu částku odpovídající tomuto přepočítání. Peníze za reklamu se převedou na účet týmu, u kterého si tým reklamu kupoval.
Zvýšení sledovanosti díky koupi reklamy u konkurenčního týmu (označme ho T) je přímo úměrné na:
Reklama se bude kupovat v čase stanovém podle §16
Počet Dunkátů, které tým získá za jedno každé vydání je přímo úměrný na
Na vydání je možné i prodělat, tedy náklady na výtisky mohou být vyšší než získané peníze. Pokud tým vydání nezveřejní, nezískává nic.
Týmy se kolem 2. večeře, cca 21:00, (nejpozději druhý den ráno) dozví, jak obstáli v dané dílčí hře a kolik Dunkátů tím získali. U této příležitosti je čas požádat informační agentury (ministra financí) na případné vrácení peněz (viz. §13, 4.odst.).
Nejpozději do druhého dne do za‑15‑minut‑konec poledního klidu (cca 14:15), odevzdají svá vydání některému z vedoucích. Vydání je nuté odevzdat v elektronické podobě HTML či prostý text/NotePad/ tak, aby vydání nezabralo více než 2 strany pro tisk a nemělo větší objem než 10MB. Ve velmi vyjímečných případech lze uznat i jiný formát vydání (například na papíře). Upozornění: lze psát ve Wordu a exportovat jako HTML, ale to je prasárna. Na zvláštní papír dále uvedou:
Počet vydání je pochopitelně omezen počtem peněz, které tým má. Před zveřejněním počtu vydání je nutné kalkulovat se ztrátou peněz, kterými se tým rozhodl splatit dluh (podle §7), které tvoří úrok ze zbývající částky a které věnuje na zakoupení prostředků.
V době kolem večeře (19:00) dojde ke zveřejní všech vydání (ještě v sirovém stavu bez reklam).
Během druhé večeře pak každý tým odevzdá, kolik chce kdo zakoupit reklam (aniž by se vědělo, jakou má které vydání sledovanost). Kdo neodevzdá, nemá zájem o reklamu.
Nejpozději do oběda druhého dne pak dojde ke zveřejnění sledovaností jednotlivých vydání, zisků peněz a toužebně očekávaných koláčů celkové sledovanosti.
§17 Koeficienty stádia vývoje
Výhoda zvyšování stádia vývoje spočívá v tom, že každý zisk (peněz i
sledovanosti) se násobí koeficientem stádia vývoje, který je pro noviny
=1, pro rádio =1.25 a pro TV=1.5.
§18 Informační agentury
Pro každý den bude tajně zvolen jeden člen z informační agentury (vedoucí), který bude:
§19 Výpočet sledovanosti - detaily (např. pro tým y)
Značení (veškerá procenta jsou vyjádřena 0..1, kde 1 odpovídá 100%):
t | počet týmů (5) |
c | cena jednoho vydání (10 Dn) |
k | konstanta (10) |
svy | stádium vývoje týmu y(=1 noviny, =1.25 rádio a =1.5 TV) |
zsy | základ sledovanosti týmu i (0..1) … ohodnocení za kvalitu vydání (viz. §13) |
vi | počet výtisků týmů |
ryi | počet reklam v procentech (0..1) zakoupených týmem y u týmu i |
dsy | dílčí sledovanost týmu y (0..1) |
sy | sledovanost týmu y (0..1) |
zy | zisk týmu y za všechny vydání (v Dn) |
Porozumění vzorečkům není nutné. Veškeré vztahy v nich vyjádřené plynou přímo z §14 a §15. Konstanta k vyjadřuje míru zatíženosti reklamy a může se měnit den ode dne. O každé změně budete vždy předem včas informováni.
§20 Pulitzerova cena
Vydání se nejspíše budou skládat z několika článků, na kterých budou pracovat různí lidé.
Ve vlastním zájmu uvádějte za každým článkem jméno autora či autorů. Během celotáborové hry
bude aspoň 2x vybrán nejlepší článek za uplynulé období a autoři dostanou Pulitzerovu cenu. Tato cena
krom jiného přinese týmu autora finanční částku ve výši 500.000 Dn a samotným autorům odměnu.
Hra je navržena tak, aby každý člen týmu mohl přispívat do celkového skóre. Každý člen týmu má povinnost účastnit se přípravy vydání. Dobrá rada: nenechte si ujet vlak a vydávejte jak nejlépe umíte. I jeden jediný malý odstaveček dobře napsaný může trumfnout dvoustránkové vydání žvástů.
Spoustu zábavy, krásných zážitků a příjemných chvil během hry přeje Tomáš Ullrich.